Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Το Δ.Σ. σε συνεδρίασή του ενέκρινε ομόφωνα το Οργανωτικό Πλαίσιο και τους κανονισμούς λειτουργίας συμβουλίων Σχολικής Κοινότητας της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.












ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 
ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ



Η Σχολική Επιτροπή (Σ.Ε.) ως έργο της έχει τη διευκόλυνση της λειτουργίας όλων των σχολείων .Ε. του Δήμου. Γνωρίζοντας τη δυναμική των σχολείων θεωρούμε ότι τα σχολεία μπορούν να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους και να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους, αν έχουν στη διάθεσή τους οικονομικούς πόρους που διατίθενται για αυτά.

Στο νέο πλαίσιο λειτουργίας της Σ.Ε. θα προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε την αυτοδυναμία των σχολικών μονάδων. Όμως βασικός περιορισμός σε αυτή την προσπάθεια είναι το ύψος των πόρων που διατίθενται προς τη Σ.Ε.


Τα συμβούλια Σχολικής Κοινότητας

Συστήνονται και λειτουργούν σύμφωνα με την (Υ.Α. άρθρ. 1, παρ.2 ΦΕΚ 318/25-2-2011) με υπευθύνους τις/τους αντίστοιχες/ους Δ/ντριες - Δ/ντες Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ και Τ.Ε.Ε Σχολείων, έναν (1) εκπρόσωπο των καθηγητών, έναν (1) εκπρόσωπο των γονέων και κηδεμόνων και έναν (1) εκπρόσωπο των μαθητών.


Σύσταση, έργο και λειτουργία Συμβουλίων Σχολικής Κοινότητας 

Το κάθε Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας αποτελείται από τρία (3) έως πέντε (5 ) μέλη, συμμετέχουν οπωσδήποτε ο Δ/ντης του εκάστοτε Σχολείου, ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου των διδασκόντων και ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (εάν υπάρχει) ή του 15μελούς της μαθητικής Κοινότητας. 

Συμμετέχουν ακόμη από ένας εκπρόσωπος των Συλλόγων γονέων εκάστοτε σχολείου με την προϋπόθεση ότι οι Σύλλογοι Γονέων υφίστανται και λειτουργούν νόμιμα. Ο ορισμός του εκπροσώπου του συλλόγου γονέων γίνεται μέσω της διαδικασίας των εκλογών τους. Σε κάθε περίπτωση το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας λειτουργεί νόμιμα με τα τρία πρώτα αναφερόμενα παραπάνω μέλη. 

Έργο του κάθε Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας είναι η διαπίστωση των αναγκών και των προβλημάτων που δημιουργούνται στη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων, η ιεράρχηση τους, και η εισήγηση προτάσεων στην Σχολική Επιτροπή προς αντιμετώπισή τους.


 Κατανομή πιστώσεων (Υ.Α. άρθρ. 2, παρ. 1 ΦΕΚ 318/25-2-2011)

 Οι πιστώσεις των σχολείων ταξινομούνται σε α). λειτουργικά έξοδα, β). δαπάνες συντηρήσεων και επισκευών σχολικών κτηρίων, (ΣΑΤΑ) γ). αμοιβές καθαριστριών, δ). έσοδα από εκμισθώσεις κυλικείων και άλλες προσόδους των σχολείων, όπως συμμετοχή σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα.

1. Η κατανομή των πιστώσεων για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των Σχολικών Μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κριτήρια: 
Αριθμός μαθητών Γυμνάσιο - Ενιαίο Λύκειο η στάθμιση είναι 1,5 και για ΣΕΚ – ΕΠΑΛ η στάθμιση είναι 1,6 , αριθμός τμημάτων, αριθμός αιθουσών διδασκαλίας, λειτουργία εργαστηρίων και άλλων χώρων, άλλες ειδικές συνθήκες. Με βάση αυτή την κατανομή και για να υπάρξει δίκαιη κατανομή των ποσών θα πρέπει τα σχολεία να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να μεριμνούν για την κάλυψη των αναγκών τους (θέρμανση, πληρωμές ΔΕΚΟ, γραφική ύλη, υλικά καθαριότητας, συντήρηση, δαπάνες ανελκυστήρων, αγορά εξοπλισμού, πληρωμές κάθε είδους συνδρομών) γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω επιχορήγησης. 

2. Η Σ.Ε. θα κατανέμει άμεσα προς τα σχολεία το 75% των πιστώσεων που διατίθενται προς αυτή για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων τους. Τα ποσά που θα παραμένουν στη Σ.Ε. θα διατίθενται για την κάλυψη έκτακτων αναγκών των σχολικών μονάδων, κατάθεση κρατήσεων, πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών ή άλλων υποχρεώσεων της Σ.Ε.. Αν στο τέλος κάθε έτους διαπιστωθούν υπόλοιπα από τα ποσά που παραμένουν στη Σ.Ε. και αυτά θα κατανέμονται στα σχολεία.

3. Οι αμοιβές των καθαριστριών με σύμβαση έργου καταβάλλονται άμεσα από τη Σχολική Επιτροπή στις δικαιούχους σύμφωνα με τις χρηματοδοτήσεις που λαμβάνει. Η σχολική επιτροπή έχει και την ευθύνη πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών τους.

4. Τα έσοδα των σχολείων από σχολικά κυλικεία ή άλλες προσόδους είναι ανταποδοτικά για τις σχολικές μονάδες και θα κατανέμονται κατά 90 %. Μπορούν να διατίθενται όπως η κάθε μονάδα κρίνει ώστε να καλύπτονται όποιες δαπάνες κρίνονται απαραίτητες από το συμβούλιο σχολικής κοινότητας και πάντα με την σύμφωνη γνώμη της Σχολικής Επιτροπής.

5. Τα ποσά των πιστώσεων για συντηρήσεις και επισκευές θα διαχειρίζονται από την Σ.Ε. για την αποπληρωμή των επισκευών και συντηρήσεων των σχολικών κτιρίων .


Διαχείριση Πιστώσεων (Υ.Α. άρθρ. 1, παρ.2 και αρθρ. 3, παρ. 8α & 8β ΦΕΚ 318/25-2-2011)

 Για κάθε σχολείο έχει ανοιχθεί τραπεζικός λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα στο όνομα της Σχολικής Επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης Σχολικής Μονάδας.

Ο Διευθυντής που συμμετέχει στο Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, ενημερώνει το συμβούλιο και διαχειρίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του σχολείου, για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών των Σχολικών Μονάδων. Τα αντίστοιχα ποσά τα λαμβάνει από την Εθνική Τράπεζα ύστερα από εξουσιοδότηση του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής. Επιπλέον για την αντιμετώπιση άμεσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από τον Διευθυντή του Σχολείου μετρητών μέχρι 500 €. 

Για προμήθειες ή εργασίες μεγαλύτερες των 200€ θα πρέπει να υπάρχει η σύμφωνη έγκριση της Σ.Ε. που δίνεται ύστερα από αίτημα του σχολείου και με τη σύμφωνη γνώμη του συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας.

 Για διευκόλυνση των διαδικασιών οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ, τα έξοδα θέρμανσης, οι διάφορες κρατήσεις και προκαταβολές φόρου καταβάλλονται από τη σχολική επιτροπή με αντίστοιχη χρέωση των ποσών στα σχολεία που έχουν κάνει αυτή τη χρήση από αυτές  Πριν την καταβολή των δόσεων στις σχολικές μονάδες γίνεται υπολογισμός των εξόδων που έχει καταβάλει η σχολική επιτροπή για κάθε σχολείο από το ταμείο της και των ποσών που αντιστοιχούν με παρακράτηση των παραπάνω ποσών που έχουν καταβληθεί ή των πλεονασμάτων που έχουν προκύψει και στη συνέχεια θα κατατίθενται το αντίστοιχο ποσό στο λογαριασμό των σχολείων.


Διαδικασία απόδοσης δαπανών Συμβουλίων Σχολικής Κοινότητας (Υ.Α. άρθρ. 3, παρ.9α & 9β 
ΦΕΚ 318/25-2-2011)

 Για οποιαδήποτε πληρωμή δαπάνης που ενεργείται από τον Διευθυντή του εκάστοτε σχολείου απαιτείται να υπάρχει αντίστοιχο δικαιολογητικό, όπως τιμολόγια, ή άλλο παραστατικό του Κ.ΦΑ.Σ. (Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών) καθώς και τουλάχιστον δυο προσφορές για αγορά εξοπλισμού ανεξαρτήτως ποσού.

 Τα δικαιολογητικά δαπανών πρέπει να περιέχουν πλήρη στοιχεία προσδιορισμού αυτού που θα εισπράξει (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, επάγγελμα), την αιτιολογία πληρωμής, το καταβαλλόμενο ποσό αριθμητικώς και ολογράφως την χρονολογία της πληρωμής και την υπογραφή του. 

Όλα τα τιμολόγια αναγράφουν τα στοιχεία της Σχολικής επιτροπής:
 Ενιαία Σχολική Επιτροπή Π.Ε. Δήμου Αχαρνών ΑΦΜ 997833740 Φιλαδέλφειας 87 & Μπόσδα, ΔΟΥ Αχαρνών και θα αναγράφεται και το αντίστοιχο σχολείο ως τόπος προορισμού ή θα υπάρχει η ένδειξη «για τις ανάγκες του» .

Σε όλα τιμολόγια γίνονται οι νόμιμες κρατήσεις και για τα τιμολόγια με καθαρή αξία μεγαλύτερη των 150€ προκαταβολή φόρου 4% για προμήθεια υλικών, 8% για υπηρεσίες (όπως προβλέπεται απ’ τη σχετική νομοθεσία και τυχόν τροποποιήσεις της).


Τήρηση βιβλίων, καταστάσεων και στοιχείων (Υ.Α. άρθρ. 3, παρ.11α &12α  ΦΕΚ 318/25-2-2011)

 Σε κάθε σχολική μονάδα με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας τηρείται αρχείο με τις αποδείξεις είσπραξης των ποσών που έχει λάβει από οποιοδήποτε πόρο και τα παραστατικά των δαπανών που έχει καταβάλει και κατάσταση εισπράξεων πληρωμών υπογεγραμμένη από τον/την ίδιο/ίδια.

 Στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα οι διευθυντές των Σχολείων προσκομίζουν στην έδρα της Σχολικής Επιτροπής αντίγραφο της κατάστασης εισπράξεων και πληρωμών με αναφορά όλων των παραστατικών και φωτοτυπίες των αντίστοιχων παραστατικών με τις κινήσεις του προηγούμενου μήνα και κατάσταση εισπράξεων πληρωμών υπογεγραμμένη από το διευθυντή της σχολικής μονάδας.  Οι Διευθυντές παρακρατούν τις κρατήσεις αλλά δεν τις αποδίδουν καθώς αυτές θα αποδίδονται κεντρικά από τη Σχολική Επιτροπή.

 Εντός του πρώτου 15νθημέρου του Ιανουαρίου κατατίθενται από τα σχολεία πλήρης οικονομικός απολογισμός και πρωτότυπα παραστατικά προκειμένου η Σχολική Επιτροπή να συντάξει και να αποδώσει τον συνολικό ετήσιο απολογισμό μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. 


Λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής (1, άρθρο 1,ΦΕΚ 318/25-2011)

 Κατά τις συνεδριάσεις της σχολικής επιτροπής όταν συζητούνται θέματα που αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο οικείος διευθυντής σχολικής μονάδας που σε αυτά τα θέματα, συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.

 Σε εύλογο χρονικό διάστημα θα λειτουργήσει ιστοσελίδα της Σχολικής Επιτροπής με άμεσο σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αχαρνών. 

 Το προσωπικό της σχολικής επιτροπής εργάζεται φιλότιμα για να εξυπηρετήσει τη λειτουργία των σχολείων, για να αποφεύγονται προβλήματα καλό θα είναι σε κάθε επικοινωνία με αυτό να υπάρχει σαφήνεια στη διατύπωση των αιτημάτων και των προτάσεων. Συστήνεται αυτά να υποβάλλονται με e-mail.

Η Έδρα του Γραφείου Σχολικής Επιτροπής είναι στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αχαρνών 2ος όροφος τηλ. Επικοινωνίας 2102415509 - 2102415379 και το mail είναι sxol.epit.2@gmail.com

H Απόφαση αυτή έλαβε αριθμό 84/2014.

Δείτε την Απόφαση